Esencje kwiatowe Dr Bacha

erapia esencjami kwiatowymi Dr Bacha jest subtelną metodą służącą zachowaniu lub odzyskaniu zdrowia. Powstała na gruncie holistycznego podejścia do leczenia człowieka. Zgodnie z nim, sfera cielesna, psychiczna oraz duchowa są ze sobą nierozerwalnie związane. Emocjonalność człowieka ma swoje odzwierciedlenie w reakcjach wegetatywnych takich jak przyśpieszony puls czy rumieńce. Negatywne emocje, silne lub długotrwałe, są równie szkodliwe dla organizmu jak np. palenie papierosów i powodują liczne schorzenia somatyczne.

Warunkiem zdrowia organizmu jest więc poprawnie funkcjonująca psychika. Silne napięcie wewnętrzne, stres, konflikty z otoczeniem ograbiają człowieka z zapasów energii życiowej. Organizm przeznacza ją na mobilizowanie mechanizmów obronnych. Słabszy, łatwiej poddaje się chorobie – nie stara się z nią walczyć.

Wniosek do jakiego doszedł lekarz Edward Bach po latach praktyki w szpitalu homeopatycznym w Londynie brzmi: „nie istnieją choroby, są tylko chorzy ludzie”. Każda choroba jest odbiciem konfliktów wewnętrznych danej osoby, ma początek w negatywnych stanach umysłu. Aby efektywnie diagnozować i leczyć ludzi nie wystarczy niwelować fizycznych symptomów choroby. Należy sięgnąć do jej prawdziwych źródeł – ukrytych w psychice konfliktów i lęków.

Dr Bach zastanawiał się, jak można wpływać na stany psychiczne człowieka bez szkody dla jego zdrowia. Czy jedynym remedium na zszargane nerwy mają być psychoaktywne farmaceutyki? Bach poszukiwał metody bardziej naturalnej, mniej inwazyjnej.

Rezultatem jego poszukiwań są esencje kwiatowe. Są to preparaty produkowane na bazie kwiatostanów 38 specjalnie dobranych roślin i wody źródlanej. Substancje te, przyjmowane w postaci kropel, wpływają na sferę emocjonalną człowieka poprzez dostarczanie subtelnej informacji energetycznej. Zawarta w kwiatach energia podnosi wewnętrzne wibracje organizmu, harmonizuje negatywne stany emocjonalne.

Dr Bach wyróżnił siedem negatywnych stanów emocjonalnych szczególnie szkodliwych dla zdrowia:

1. strach i lęki
2. niepewność
3. brak zainteresowania otoczeniem, własnym życiem
4. samotność
5. podatność na wpływy zewnętrzne, wrażliwość emocjonalna
6. przygnębienie, rozpacz i zwątpienie
7. nadopiekuńczość i nadmierna troska o innych.

Każdy z nich jest leczony innym zestawem esencji. Odpowiednią mieszaninę ustala przeszkolony terapeuta na indywidualnym spotkaniu, po wnikliwej rozmowie z pacjentem.

Terapia Dr Bacha ze względu na swoją skuteczność i delikatność zyskuje popularność na całym świecie. Kuracja może być stosowana niezależnie od innych form terapii lub jako uzupełnienie medycyny klasycznej. Jest całkowicie bezpieczna, nie ma żadnych przeciwwskazań do jej stosowania. Preparaty można podawać zarówno dorosłym jak i dzieciom.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Esencje, Terapia i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.